Czy ulotki i wizytówki są potrzebne?

Internet w dużej mierze opanował współczesny świat – jeśli klient potrzebuje jakiejś usługi czy produktu najczęściej swoje poszukiwania rozpocznie od wyszukiwarki w sieci. Ale błędem byłoby twierdzenie, że można całkowicie porzucić tradycyjne środki reklamowe na rzecz tylko i wyłącznie internetowej komunikacji marketingowej. Tym bardziej, że inwestycja w klasyczne materiały reklamowe to stosunkowo niewielki wydatek, który może się zwrócić w najmniej spodziewanym momencie. Odpowiadamy na pytanie: czy ulotki i wizytówki są potrzebne we współczesnej reklamie?

Ulotki reklamowe czy wizytówki firmowe

Jeśli prowadzimy działalność gospodarczą zdecydowanie warto mieć pod ręką swoje firmowe rekwizyty, takie jak ulotki czy wizytówki. Jeśli chodzi ulotki to zazwyczaj kojarzą nam się one z nachalnie wciskanymi na ulicy kawałkami papieru, które po zaledwie kilku krokach lądują w najbliższym koszu na śmieci. Jednak odpowiednia dystrybucja i przede wszystkim profesjonalny projekt sprawią, że ulotka stanie się cennym materiałem reklamowym. Rola ulotki najczęściej wiąże się z przekazaniem informacji o ofercie firmy, konkretnej promocji czy wydarzeniu towarzyszącym naszej działalności.

ulotkaImg

ulotki, fot. drukarnia Poznań

Z kolei wizytówka powinna być podstawowym wyposażeniem szanującego się przedsiębiorcy. Przede wszystkim wskazuje ona na rzetelność prowadzonej firmy i robi dobre wrażenie na spotykanych partnerach biznesowych oraz klientach. Głównym zadaniem wizytówki jest przekazanie drugiej osobie naszych danych kontaktowych, a alternatywą byłoby w tym przypadku zapisanie takich informacji na przypadkowym skrawku papieru, który przecież można bardzo łatwo zgubić czy zniszczyć. Natomiast jak wskazuje G2 – drukarnia Poznań, wizytówka wykonana na wysokiej jakości papierze może nawet trafić z rąk do rąk i rozpowszechniać naszą firmę w coraz szerszych kręgach.

wizytowki4

wizytówki, fot. drukarnia Poznań

Czy warto mieć wizytówki

Wizytówka czy ulotka to powszechnie spotykana forma materiału poligraficznego. Żeby tego typu materiały reklamowe przynosiły oczekiwane skutki niezbędne jest dopracowanie każdego produktu w każdym detalu. Przy ciekawej oprawie graficznej i wysokiej jakości wykonania materiałów prawdopodobieństwo tego, że potencjalny klient zainteresuje się naszą ofertą jest naprawdę wysokie, przy relatywnie niskim nakładzie finansowym.

O ile ulotki zwykle wymagają jakiegoś środka dystrybucji, tak aby dostały się w powołane ręce, czyli do potencjalnej grupy docelowej naszej działalności, o tyle wizytówki najczęściej przekazujemy osobiście.

Nie zapominajmy, że klient szukając usług czy produktów jakiejkolwiek firmy szuka sprawdzonych i zaufanych rozwiązań, a za takie większość z nas uznaje coś, co poleca nam inna znajoma osoba. W tym kontekście wystarczy wyobrazić sobie jak jeden z naszych kontrahentów, zadowolony ze współpracy przekazuje wizytówkę kolejnej osobie. Trudno mówić o tym, że znacząco wpływanie to na rozpoznawalność firmy, ale najprawdopodobniej przełoży się na dokonanie zakupu czy zlecenie realizacji projektu.