Dobre logo, które zarabia na firmę

Każda firma zarabia dzięki swoim klientom, ale prawdziwą sztuką jest zainteresowanie potencjalnej grupy docelowej właśnie naszą ofertą. Żeby zarabiać na swojej działalności niezbędne jest budowanie relacji z klientem, zdobywanie jego zaufania i praca nad rozpoznawalnością firmy. Jak to osiągnąć? Jednym z podstawowych narzędzi marketingowych jest odpowiednio zaprojektowane logo. Czy istnieje jedna, uniwersalna recepta na dobre i skuteczne logo dla firmy?

Jasny przekaz

Co chciałby zobaczyć klient, który pierwszy raz styka się z jakąś firmą? Atrakcyjne graficznie logo, które zapadnie mu w pamięć, a jednocześnie będzie jednoznacznie przywodziło na myśl ofertę danej firmy. Większość ludzi jest wzrokowcami, więc warto skorzystać z możliwości jasnego, skondensowanego przekazu misji, obszaru działalności czy charakterystycznej cechy firmy nawet w formie logo.

Wyróżnia się z tłumu

Logo powinno być jedyne w swoim rodzaju i wyróżniać się na tle podobnych konkurencyjnych projektów. Niepowtarzalność logo to kwestia absolutnie priorytetowa, ponieważ projekty „mocno inspirowane” podobnymi firmami zawsze zadziała na naszą niekorzyść. Jeżeli ktoś skojarzy nasze logo z działalnością innego podmiotu, który nie cieszy się dobrą opinią, renomą i zaufaniem narażamy się na poważne starty wizerunkowe. Natomiast próbując upodobnić się do dużo bardziej znanych marek ryzykujemy uzyskanie opinii podróbki i firmy, która nieudolnie próbuje naśladować dorobek kogoś innego. W najgorszym przypadku można się nawet spodziewać skutków prawnych, bo nielegalne kopiowanie logo to przykład złamania praw autorskich.

Przyjemne dla oka

W kwestii projektu logo warto zaufać grafikom, którzy pomogą wybrać najlepszy projekt i udzielą fachowej porady w trakcie prac. Często klient, który zleca wykonanie logo dla firmy wydaje się zapominać, że w tej kwestii warto odłożyć na bok swoje subiektywne odczucia i gusta, a raczej celować w estetykę, która będzie powszechnie uznana po prostu za ładną. Tylko tyle i aż tyle, bo jak wskazują pracownicy G2 (drukarnia Poznań), przyjemne skojarzenia z logo przełożą się na pozytywne uczucia związane z naszą marką.

Znak rozpoznawczy

Dlaczego warto powierzyć wykonanie projektu logo profesjonalistom? Weźmy pod uwagę to, że taki znak rozpoznawczy będzie głównym elementem materiałów reklamowych, będzie pojawiał się zarówno w sieci, na mediach społecznościowych, jak i na ulotkach czy wizytówkach. To na podstawie pierwszego wrażenia, również tego, jakie wywrze na nich logotyp  większość klientów podejmuje wstępną decyzję czy interesuje ich oferta konkretnej firmy. Studio graficzne i drukarnia (Poznań), które wykonają dla nas projekt i zajmą się produkcją materiałów reklamowych zadbają o to, żeby logo było ponadczasowe, przyciągało uwagę i budowało wizerunek firmy.

Poza tym grafik zaproponuje nam wyjątkowe logo, dostosowane konkretnie do potrzeb działalności firmy, wykorzystując jakiekolwiek specyficzne, wyróżniające się cechy przedsiębiorstwa. Dzięki temu logo będzie niepowtarzalne i stanie się z czasem prawdziwym znakiem rozpoznawczym, które będzie można następnie dystrybuować na różnego rodzaju materiałach poligraficznych, takich jak ulotki, wizytówki czy plakaty.

projektowanie stron internetowych poznań