Identyfikacja wizualna firmy – czy warto w nią inwestować?

Dotarcie do klienta i budowanie pozytywnego wizerunku marki to obecnie największe wyzwania przed jakimi stają właściciele firm i przedsiębiorstw. Często liczy się pierwsze wrażenie i emocje, jakie wywołuje u konsumentów skojarzenie z konkretną marką. Coraz właściciele firm zaczynają doceniać znaczenie przemyślanej strategii budowania wizerunku. Czym dokładnie jest identyfikacja wizualna, jaki ma wpływ na promowanie firmy i jakie materiały poligraficzne warto wykorzystać w ramach budowania wizerunku marki?

Co to jest identyfikacja wizualna

Najogólniej rzecz ujmując pod tym pojęciem kryją się wszystkie, mniej lub bardziej skoordynowane działania związane ze sposobem, w jaki potencjalni klienci odbierają naszą firmę. Oczywiście właściciel marki ma ogromny wpływ na to jakie kojarzenia i emocje będzie budził oferowany przez niego produkt czy usługa, ale warto pamiętać, że brak działań również wpływa na wizerunek marki – jednak zdecydowanie jest to wpływ negatywny.

Do zadań związanych z identyfikacją wizualną firmy zalicza się wykorzystanie wszystkich dostępnych narzędzi, które w efekcie końcowym przekładają się na wizerunek marki w świadomości odbiorców. W praktyce odpowiednia identyfikacja wizualna wspiera działania z zakresu brandingu i PR – jeżeli odpowiednio wykorzystamy możliwości, jakie oferuje współczesna reklama i marketing z pewnością zobaczymy wymierne korzyści.

Na spójną identyfikację wizualną, jak wskazuje studio graficzne w Poznaniu, wpływają między innymi graficzne formy prezentacji marki. Spośród usług oferowanych przez drukarnię w Poznaniu na pewno trzeba do nich zaliczyć firmowe logo, przyjętą paletę kolorystyczną w różnych formach wizualnych związanych z marką czy charakterystyczną typografię.

Jaki ma wpływ na promowanie firmy

Głównym efektem działań z zakresu identyfikacji wizualnej firmy powinno być budowanie lub wzmacnianie określonego, pożądanego wizerunku marki. Jeżeli firma realizuje strategię wizerunkową w perspektywie długoterminowej można dążyć do wykreowania wcześniej założonych skojarzeń z firmą (zobacz: studio graficzne Poznań). Jeśli prowadzimy poważną działalność w branży specjalistycznej elementy wizualne związane z marką powinny przywodzić na myśl takie cechy jak solidna praca, marka godna zaufania czy ponadczasowe wartości. Zupełnie inne cele będzie miała firma, której grupą docelową są młodzi ludzie, dla których ważniejszy będzie atrakcyjny przekaz graficzny, zgodny z aktualnymi trendami.

Ale ustalenie spójnej, harmonijnej identyfikacji jest równie ważne na początku działalności firmy. Jeśli wszystkie elementy wizualne będą ze sobą współgrać zdecydowanie zwiększy to rozpoznawalność marki i pomoże w późniejszych działaniach marketingowych i realizacji strategii reklamowej.

Materiały reklamowe a identyfikacja wizualna

Wszystkie materiały przygotowane do dystrybucji w ramach działań wizerunkowych, marketingowych i reklamowych powinny opierać się o wcześniej opracowane wytyczne. Spójność i ujednolicenie elementów wizualnych w promowaniu marki jest kluczowe – wyjątkiem są tu jedynie działania związane z rebrandingiem i odświeżeniem wizerunku. W innym przypadku zbyt częste zmiany lub brak konsekwencji utrudnia konsumentom budowanie przywiązania i zaufania do marki.

Jak w realizacji strategii identyfikacji wizualnej może pomóc drukarnia Poznań? Przede wszystkim zapewni wykonanie materiałów poligraficznych, które wbrew pozorom nie tracą na znaczeniu, nawet w kontekście rozwoju marketingu internetowego. Studio graficzne Poznań zajmie się przygotowaniem materiałów, zaproponuje optymalną kolorystykę dla konkretnej działalności i doradzi, wykorzystując wiedzę zarówno z zakresu tradycyjnej poligrafii, jak i designu na potrzeby wirtualnych kanałów komunikacji.

software house poznan