Jak działa drukarnia internetowa?

W ostatnich latach coraz więcej firm przenosi swoją działalność do sfery wirtualnej – w całości lub co najmniej częściowo. Większość klientów chętnie korzysta z coraz większego dostępu do produktów i usług, jakie można zamówić przez Internet, nie odchodząc od komputera. Jedną z takich działalności, która cieszy się coraz większym zainteresowaniem ze strony klientów są firmy zajmujące się przygotowywaniem materiałów poligraficznych. Jak działa drukarnia internetowa i co można zamówić za jej pośrednictwem?

Wybór produktów

Pierwsze, co należy zrobić po wyborze odpowiedniej drukarni internetowej to decyzja o tym, jakie materiały poligraficzne są potrzebne w naszej firmie. Oferta drukarni jest na tyle rozbudowana, że może z niej skorzystać zarówno niewielkie przedsiębiorstwo, jak i całkiem duże marki.

Największą popularnością cieszą się między innymi ulotki reklamowe (w formacie A5) oraz wizytówki firmowe. Ale jak wskazuje drukarnia internetowa w Poznaniu, dużą część zamówień stanowią także teczki ofertowe, plakaty czy katalogi – czyli wszystko to, co niezbędne na różnego rodzaju targach, konferencjach czy pokazach branżowych.

Zamówienie i konsultacje

Po wyborze produktów czas przesłać informacje o zamówieniu do drukarni. Najczęściej zamówienia składa się drogą mailową lub za pośrednictwem formularzy internetowych. Dobre firmy coraz częściej w ramach opłaty za realizację zamówienia proponują także pakiet kilku godzin pracy grafika (na przykład drukarnia Poznań).

Druk wybranych materiałów

W momencie, w którym klient zaakceptuje ostateczną wersję projektu przychodzi czas na realizację zamówienia. W przypadku druku materiałów reklamowych najczęściej można się spotkać z dwoma rodzajami techniki: drukiem cyfrowym lub offsetowym. Jeśli interesuje nas wydruk w nakładzie od 200 sztuk lepszym wyborem wydaje się być wybór techniki offsetowej. Gwarantuje ona możliwość wprowadzania różnego rodzaju uszlachetnień i sprawnego manipulowania kolorami, a w przypadku druku wielonakładowego jest także bardziej opłacalna z perspektywy finansowej.

Dostarczenie zamówienia

Warto szukać takiej drukarni online, która oferuje także atrakcyjne koszty związane z wysyłką. Wtedy klient płaci jedynie za produkcję wybranych materiałów poligraficznych, a w pakiecie zyskuje darmową dostawę oraz konsultację studia graficznego (zobacz: studio graficzne Poznań). Czas realizacji może się różnić w zależności od tego ile pracy musi włożyć grafik w opracowanie materiału, jak duży nakład zamówił klient oraz od tego, jak wiele zamówień w danym czasie musi obsłużyć drukarnia. O ile nie mamy do czynienia ze szczególnie intensywnym sezonem (na przykład przed świętami) okres realizacji nie powinien przekroczyć 2-3 dni.