Jak wygląda skuteczna wizytówka?

Miarą sukcesu firmy jest przede wszystkim opinia wśród dotychczasowych klientów i partnerów biznesowych. Stąd tak dynamiczny rozwój marketingu w ostatnich latach – zarówno właściciele firm, jak i klienci wymuszają na współczesnym rynku biznesu daleko idące zmiany. Chociaż wiele kwestii ulega przekształceniom są takie, które pozostają uznaną klasyką i nie poddają się presji nowych czasów. Dokładnie tak jest z wizytówkami – dzisiaj są one równie niezbędnym wyposażeniem firmy, jak nawet kilkanaście lat temu. Oto jak powinna wyglądać skuteczna wizytówka biznesowa.

Dlaczego wizytówki są niezbędne w biznesie

Podstawą sukcesu w jakiejkolwiek działalności jest skuteczna komunikacja, a początkiem takiej komunikacji powinno być zapoznanie się i wymiana danych kontaktowych. W biznesowym savoir vivre przyjęło się i uznawane jest to niezmiennie za dobry zwyczaj, aby potencjalni partnerzy wymienili się swoimi wizytówkami.

Można w tym momencie zadać sobie pytanie: a nie wystarczy podać swój adres mailowy czy numer telefonu? Naturalnie można, jednak samo posiadanie wizytówek firmowych świadczy  nas jak najlepiej i buduje wizerunek rzetelnej, solidnej działalności. Jeżeli w dodatku są one wykonane przez profesjonalistów (studio graficzne i drukarnia Poznań), z wykorzystaniem elementów identyfikacji wizualnej firmy, na wysokiej jakości papierze, z pewnością zrobią jeszcze lepsze wrażenie na naszym rozmówcy.

Warto też dodać, że w przeciwieństwie do ulotek reklamowych, które stosunkowo rzadko odbiorca zatrzymuje dla siebie, wizytówki zazwyczaj zostają pod ręką osoby, które je otrzymują. Przede wszystkim wynika to z faktu, że wizytówka wręczana jest osobiście, co już buduje pewną więź. Po drugie wizytówki firmowe są przekazywane osobom, które rzeczywiście mogą być zainteresowane kontaktem z naszą firmą i nawiązaniem współpracy.

Jak powinna wyglądać wizytówka firmowa

Za projekt wizytówki dla naszej firmy powinno się zabrać profesjonalne studio graficzne, a za produkcję – drukarnia (Poznań). Specjaliści wykonają projekt zgodnie ze specyfiką branży naszej firmy, uwzględniając wymagania techniczne związane z dziedziną poligrafii. Ale jeśli autorem wizytówek firmowych będzie profesjonalny grafik można też liczyć na to, że wykorzysta on swoją wiedzę z zakresu marketingu i brandingu.

Podstawą każdej wizytówki są umieszczone tam dane, a więc na pewno imię, nazwisko, stanowisko i dane kontaktowe. Oprócz informacji obowiązkowych warto uzupełnić wizytówkę o logo firmy, w której pracujemy. Kolorystyka wykorzystana przy projekcie powinna być spójna z przyjętą strategią identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa. Podobnie z krojem liter – jeśli nasza firma wykorzystuje określony typ czcionki, powinien się on pojawić również na wizytówce.

Gotowy projekt musi być przede wszystkim przejrzysty – osoba, która otrzyma ten drobiazg musi od razu widzieć z kim ma do czynienia. Przy tym wizytówka powinna być atrakcyjna pod względem wizualnym i dostosowana tematycznie do branży, w której działamy.

Ale skuteczna wizytówka to także produkt wysokiej jakości. Biorąc pod uwagę dość niskie koszty związane z realizacją takiego zamówienia warto postawić na dobry, twardy papier, który nie ulegnie szybko zniszczeniu czy ubrudzeniu. Dobrym pomysłem jest też wykonanie wizytówek z wykorzystaniem folii błysk, która nie tylko zabezpieczy powierzchnię, ale nada jej eleganckiego wyglądu.