Ulotki reklamowe – kiedy i jak je wykonać

Prawdopodobnie każdemu z nas zdarzyło się otrzymać ulotkę reklamową. Jest to jedna z najpopularniejszych form tradycyjnej reklamy – niestety ich autorzy rzadko kiedy przykładają do nich chociażby minimum niezbędnej uwagi, przez co większość ulotek w ekspresowy tempie kończy jako kolejny zgnieciony papier w koszu na śmieci.

Zaoferuj coś

Kluczem do skutecznej i atrakcyjnej ulotki, która będzie miała szansę zagościć na dłużej w rękach musi być naczelna zasada królująca również w marketingu internetowym, a więc dostarczanie odbiorcom użytecznej treści. Wystarczy wejść w skórę osoby, której wręczana jest ulotka reklamowa – jak przekonać ją do tego, żeby po pierwszym spojrzeniu na właśnie otrzymany papier zdecydowała o tym, żeby ją zatrzymać? To proste – wystarczy coś zaoferować, może to być zniżka, upust, zaproszenie na otwarcie – grunt, żeby adresat widział, że właśnie otrzymał specjalną ofertę, a nie kolejną broszurę reklamową, z której nic nie zyskuje. Warto też zadbać o zaskakującą i atrakcyjną treść – jeżeli będzie ona na tyle ciekawa i niespotykana, że po otrzymaniu ulotki odbiorca przekaże ją dalej. Wystarczy pomyśleć o tym, w jaki sposób rozprzestrzeniają się internetowe memy – tutaj mechanizm działania może być podobny.

Uwagi techniczne

Atrakcyjna ulotka, która przemówi do odbiorców powinna także spełniać określone standardy na poziomie jakości wydruku. Jak wskazuje drukarnia w Poznaniu bardzo ważny jest wybór gramatury oraz rodzaju papieru. Klienci zamawiający ulotki w Poznaniu mają zazwyczaj do wyboru papier kredowy błyszczący lub matowy oraz gramaturę od 130 do 300 gramów. Im wyższa gramatura, tym ulotki Poznań będą bardziej sztywne, a to sprawia wrażenie produktu bardziej luksusowego.

Warto też zadbać o dystrybucję ulotek reklamowych – najczęściej właściciele firm lekceważą istotę doboru odpowiedniej grupy odbiorców swojej reklamy, przez co sami skazują się na niepowodzenie. Rozdawanie ulotek oparte na zasadzie liczy się ilość a nie jakość odbiorców jest o tyle nieefektywne, że w praktyce jest to działanie zupełnie w ciemno. Na 100 osób być może trafi się jedna, którą można uznać za zainteresowaną ofertą firmy – pozostałe prawdopodobnie pozbędą się ulotek za najbliższym . Tymczasem dużo lepszym rozwiązaniem będzie dystrybucja ulotek skierowana do potencjalnej grupy docelowej – wtedy można śmiało zainwestować w wydruk ulotek lepszej jakości.

Kiedy warto inwestować w ulotki

Wielu przedsiębiorców nie docenia wartości tradycyjnych form reklamy, do których na pewno trzeba zaliczyć ulotki Poznań. Jednak, żeby inwestycja w produkcję ulotek przyniosła oczekiwane rezultaty i wymierne korzyści dla firmy najpierw trzeba poświęcić nieco uwagi na sam proces ich produkcji. Zaczynając od projektu (który powinno wykonać profesjonalne studio graficzne Poznań), przez druk (sprawdź usługi: drukarnia w Poznaniu), aż po dystrybucję skierowaną do odpowiedniej grupy odbiorców.